Allegros service förbättras

Från och med början av juli förbättras serviceutbudet i 1 klass på Allegrotågen som går mellan Helsingfors och S:t Petersburg. Med den förnyade servicen vill man utöka den personliga servicen och kundens valmöjligheter.

I samband med förändringen kommer även menyn att förnyas och matportionerna bli mångsidigare. Serveringsalternativen blir fler och i fortsättningen kan kunden välja det han eller hon önskar i tillbehörs- och dessertsortimentet.

Förnyelsen medför också en betydande minskning av förpackningsmaterial, då man slutar använda måltidsförpackningar i papp och bland annat saft serveras i glas ur stora burkar istället för i individuella förpackningar. Genom att använda större förpackningar minskar avfallsmängden tydligt. – Vi vill erbjuda våra kunder bättre service och mångsidiga alternativ.

Vi betonar även tågens miljövänlighet. I fortsättningen kan vi producera ett större serviceutbud med mindre miljöpåverkan än tidigare, betonar fjärrtrafikchef Ari Vanhanen .

Under maj månad fick även servicevagnen i 2 klass ett mångsidigare serviceutbud, eftersom serveringen även utvidgades till 2 klass. Passagerarantalet ökar Antalet passagerare på Allegro har ökat med 31,1 procent under början av året (januari-maj 2013) jämfört med i fjol. VR uppskattar att det kommer att göras cirka 425 000 resor under 2013, jämfört med 367 000 resor 2012. Passagerarantalet på Allegro har växt snabbare än förväntat.

VR etusivu VR Transpoint etusivu VR Fleetcare etusivu VR Group