Pohjolan Liikenteen oma pikavuorokonsepti uudistui

Pohjolan Liikenne uudisti pikavuorokonseptiaan vastatakseen linja-autoliikenteen kiristyneeseen kilpailuun.

Pikavuoroautoihin avattiin langaton verkkoyhteys, ja autojen ulkoasu uudistettiin korostamalla lilaa brändiväriä. Ulkoasussa haluttiin myös tuoda esiin matkan aikana hyödynnettäviä palveluja, joihin kuuluvat ilmaisen verkkoyhteyden lisäksi välipala-automaatit, ilmastointi, infomonitorit sekä väljät istuma- ja matkatavaratilat.

Pikavuoroliikenteen markkinointiin panostettiin avaamalla omat sosiaalisen median kanavat. Myös reitti- ja aikataulutarjontaa sekä tarjoushinnoittelua uudistettiin vuoden 2015 alkaessa.

Uusia liikennekokonaisuuksia ja sopeutustoimia

Vuoden alussa käynnistyi toiminta uudella Veturitien varikolla, josta operoidaan voitettua Helsingin Seudun Liikenteen sopimusliikennettä lähes 60 bussilla. Loppukesästä käynnistyivät myös Kirkkonummen ja Sipoon uudet sopimusliikenteen kohteet.

Lappeenranta−Imatra-lähiliikenne siirtyi Pohjolan Liikenteen hoidettavaksi. Kotkassa paikallisliikenteen tarjontaa päätettiin supistaa matkustuksen jyrkän vähenemisen vuoksi vuoden 2015 alusta alkaen.

Pohjolan Liikenteen toiminta laajeni merkittävästi Kuopiossa, kun kilpailutetut lähi- ja paikallisliikennelinjat käynnistyivät Pohjois-Savon alueella.

Toiminta Savonlinnassa päättyi, kun kaupunkiliikenne menetettiin tarjouskilpailussa.

Tulevaisuudennäkymät

Pääkaupunkiseudulla sekä Kotkassa ja Imatralla valmistaudutaan tuleviin tarjouskilpailuihin. Pikavuoroliikenteessä kilpailun odotetaan kiristyvän edelleen. Menestyminen haastavassa kilpailutilanteessa vaatii jatkuvaa hinnoittelun, tarjonnan ja matkustusmukavuuden kehittämistä. Myös verkkokaupan kattavuutta laajennetaan ja kehitetään jatkuvasti.

Uusi asiakaspalveluyksikkö aloittaa toimintansa vuoden 2015 alussa puhelinpalvelun ja palautteiden käsittelyn parantamiseksi.